Showing posts with label travelling. Show all posts
Showing posts with label travelling. Show all posts

Monday, 8 June 2015

Travel lagi ???

Assalamualaikum pembaca semua..

Tahun 2015 ni, banyak betul travel.. tiap-tiap bulan travel ! Sesetengahnya adalah tanpa di plan pun... Penat jugak rasanya... 

Bayangkan...akak travel dari awal tahun 2015 ni...

JANUARI - Siem Reap, Cambodia 2015 (story tentang pengalaman naik Quad Bike)
                                                      (full story dah buat masa trip ke Cambodia 2014)

FEBRUARI - Amsterdam (full story)

MAC - Kuching, Sarawak (rasanya tak habis story lagi.. )

APRIL - Bandung, Indonesia (full story)

MEI - Ho Chi Minh,Vietnam (belum buat lagi)
                                        (full story dah buat masa trip Vietnam 2013)

       - Hatyai-Krabi, Thailand (tak habis story lagi)

JUN - Batam, Indonesia


"Travel lagi?" Ini adalah antara komen teman-teman di facebook bila post status... huhuuu..janganlah marah wahai teman-temanku...

Tak tau macamana nak habiskan cerita-cerita travel akak ni.. Baru siapkan 2-3 post tentang travel akak ke sesuatu destinasi, dah travel lagi... Banyak tips yang nak akak share kan experience akak tu.. tapiiiiii... tak sompek...

Hari tu baru nak siapkan cerita tentang travel Hatyai-Krabi, hmmm..tak siap..baru dalam 20% aje cerita yang sempat post, dah travel ke Batam pulak... dari hari Jumaat lepas, ni baru sampai rumah pukul 3.30 pagi tadi. Terbungkang tidur.. badan lonyai rasanya... !

Eh..apa pulak yang akak buat kat Batam tu ye?







Tungguuuuuuuuu....! :))


Friday, 6 March 2015

Amsterdam - Here I Come - Part 11 (Sightseeing City Centre)

Pada entri kali ini, saya nak kongsikan gambar-gambar di sekitar Amsterdam city centre. Nama Amsterdam berasal dari Amstelredamme, asalnya bandar ini sebagai empangan sungai Amstel. Amsterdam ialah bandar yang paling mesra penunggang basikal di dunia, terdapat lebih kurang 880,000 buah basikal di bandar Amsterdam ini. wowwww.. banyaknya!




Ok, jom tengok gambar-gambar menarik kami ini..
























Entah camana boleh tiba ke sini.. 'Moulin Rouge' kawasan red light district..
















Dapat kawan baru lagi.. Monia Conte dari Italy












NEMO adalah pusat sains yang terletak bersebelahan dengan kawasan houseboat

















Nak pergi ke I amsterdam ni kena naik tramp dari central station (harga tiket 2.90 euro), berhenti di station museumplein.. 



kami sampai situ pun hari dah gelap..




Macamana.. cantik kan bandar Amsterdam ni ? :)






Popular Posts