Friday 23 September 2016

New Zealand Memukau Pandangan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat pembaca blog ini..

Lama jugak blog ini menyepi kan? :)
Sebenarnya akak baru balik dari trip NZ dua hari yang lepas.. masih ada rasa termamai-mamai lagi ni.. heheee...



Okeyyyy, trip kami kali ini adalah seramai 6 orang yang telah ke New Zealand selama 14 hari dari 8/9/2016 - 21/9/2016 dan telah cover South Island dan sedikit je di North Island sebab tak sempat dah, member dah tak cukup cuti dah. Haaaa... kali ini kitorang nak merasa beraya Haji di negara orang pulak... jangan lah jelessss kawan :))

pagi 8 September 2016
All set for the trip...
penat betul 2 hari packing.. asyik pack and unpack.. huhuu.. itu lah part yang paling tak suka.. maklumlah dah hampir 5 bulan gantung kasut dan beg. Kali ni lebih adventure.. nampak tu, siap bawak khemah dan sleeping bag tau... maknanya akan ada camping lah kannn :)


Asalnya, waktu departure kami yang sepatutnya ialah pada kul 10 pagi, 8/9/2016 ... beberapa hari sebelum tu, dapat notice dari AirAsia ubah waktu nya.. ditunda ke pukul 10 malam pula.. dah rugi masa di situ.. apa nak buat kan.. kuasa di tangan mereka..


Tiba di KLIA2 kul 8 malam, nasib baik dah buat web check in awal-awal. Best naik buggy tadi.. macam orang tua sangat pulak kan..dah malas nak jalan ke gate yang jauh di sinun, orang kata.. ambillah kesempatan apa yang ada depan mata kan.. hehehee.. Penerbangan ke Christchurch, New Zealand ini... kami akan transit ke Melbourne beberapa jam dulu..

Okeyyyy, trip kami kali ini adalah seramai 6 orang yang telah ke New Zealand selama 14 hari dari 8/9/2016 - 21/9/2016 dan telah cover South Island dan sedikit je di North Island. Haaaa... kali ini kitorang nak merasa beraya Haji di negara orang pulak.


Pengembaraan kami di South New Zealand bermula dari Christchurch, melalui Waitaki River di Oamaru, Dunedin, West Cape, Te Anau di Fiordland, Milford Sound, camping di Lake Wakatipu, Mount Cook, melepasi Whataroa River, Greymouth, Arthur's Pass, Wanaka, Lake Hawae, Queenstown dan Fox Glacier. 

Kesimpulan yang boleh akak katakan di sini ialah... South NZ sangat ohsem dengan pemandangan gunung ganang serta sungai yang memukau mata di sepanjang perjalanan kami... menjadikan kami semua speechless !


Boarding now..
Doakan perjalanan kami dipermudahkan..
Bismillah..

Sambung lagi nanti... tungguuuuu! :))



No comments:

Post a Comment

Popular Posts