Friday 24 February 2012

BUAL BICARA - SALAM PERKENALAN JARI JEMARIKU...




Salam ukhwah dihulurkan buat membuka tirai kata-kata ku di blog jari jemariku yang baru tercipta ini… Alhamdulillah..




Diharapkan agar blog baru Jari JemariKu ini dapat memberikan sedikit sebanyak manfaat kalau tak banyak pun.. sedikit jadilah buat sesiapa yang sudi singgah seketika di sini… naik unta pun leh sampai gak!   Jazakallah !!!


Oh booyy...I'm bored!
Kehidupan harian yang semakin MemBOSANkan 
tanpa ada aktiviti tertentu telah mengetuk-ngetuk ke dalam diriku agar menggunakan jari jemariku bagi menulis di blog ini bagi mengisi kekosongan diri…  Tak tahulah apa terjadi pada diriku ini yang semakin agak malas dah sekarang ini... emmm...??!!#@#>>!!

Termenung aku seketika… 
Melayang-layang agak jauh benak kotak fikiranku…  
Cuba mencari kembali diriku yang sebenar yang baru terrrrr...hilang...! alamaaakkk!!! sempat pulak menyingkap kembali  berbagai tempat percutian menarik yang telah aku lawati...!! Hik..hik..hikk... Eh..ehh..Camana leh jadik cam ni? Kompem otak memang dah senget ni...Mak aiii…Maka jawabnya perlulah di'refresh' balik! Tul tak? Mestilah betuulll..!!!



Soalan pertama yang berlegar di kepala otakku Bila lah agaknya boleh gi bercuti ni??? Aku dah cuba bayangkannya....mmmmmm.....kwang 3x ... Adoooiii…inilah yang berlegar-ke atas ke bawah ke kanan ke kiri kepala otak aku yang tengah seghabai ini… Berbagai masalah sedang melanda hidupku. Aku harus kuat menghadapinya.. agar tak mudah sayapku dipatahkan terus-terusan… eeiisshhh…! Haissshhh….!  Apa nak jadi dengan aku ni??? Bangun! Bangun! Bangkiiiiiitttt !!! Keluar dari kepompong tu...! 


Tiba2 aku tersedar dari lamunanku...ala-ala lamunan terhenti gitu… lalu aku bingkas bangun... lalu mengambil wuduk…
terus bersolat sunat… 
dan sambil menadah tangan berdoa  memohon diberi kekuatan yang luarbiasa… bagi meneruskan hidup ini… menangislah aku sepuas-puasnya!
Alhamdulillah… lega!



Wink..winkkk!!!  
Heyyy..I guess I'm ok now babe!
Tetiba lepas tu aku mampu tukar mood pulak… Alhamdulillah...
Yes! Yes! Yes! Fuuuwaiittt...bak kata sepupuku, Fidah...! Sori beb, pinjam jap..!
Jangan marah..nanti lekas tua! Tenyum...tenyummm...
Haaa…cam gitu lerrr…  



Jommm....Mulakan hidup baru! Jadikan Allah swt tempat kita berpaut......

Aku memulakan hari-hari ku dengan 
bersolat subuh, diikuti  dengan 
Penghulu Isghtifar... 
Bagi memohon keampunan atas segala dosa-dosa yang  telah aku lakukan pada setiap hari baik yang  sedar atau pun tidak… serta bersyukur dengan nikmat Allah memberi kita peluang untuk bernafas lagi di muka bumi nya ini… Seterusnya berselawat ke atas Rasulullah SAW kesayanganku 100x... Tak lupa juga hadiahkan Al-Fatihah buat kedua orang tua kita, walaupun mereka masih hidup...agar berkat kehidupan kita serta dimurahkan rezki kita pada hari itu....



Ya Allah...aku benar-benar bersyukur atas segala nikmatMu yang kau kurniakan padaku  Ya Allah.... dan 
aku amat menyintaiMu Ya Allah..... 

Subhanallah!
Berilah aku rahmatMu...Ya Allah!





**Siri-siri percutianku akan menyusul setelah jari jemariku mengukirkannya di masa akan datang! Ceh wah... Tungguuuuuuuuuuwww.....!***

Assalamualaikum....

1 comment:

  1. Saya budak baru belajar, sapa yang terror blogging tu TOLOOOONGlah ajar ye...

    ReplyDelete

Popular Posts