Friday 17 February 2017

Kembara 2017 : Trip London - Turki - Iran (2) : Tehran - Athens

Tehran - Athens

Berlepas dari airport Tehran dengan menaiki pesawat Aegeans untuk ke Athens, Greece...

Penerbangan dari Tehran ke Athens mengambil masa lebih kurang 3 jam lebih , cuaca pulak kurang elok pada 1 jam yang akhir.

Memasuki pesawat ini aje, suka pulak tengok uniform pramugari tu, sangat kemas, tampak elegant sekali... setuju tak?


Pesawat Aegeans ini agak luas jugak... dan selesa.



Pramugara yang ini sangatlah friendly nya. suka tengok dia beramah mesra dengan semua orang, very helpful dan tak lokek dengan senyuman.


Belum pun stengah jam flight berlepas, member sorang tu, yang kanan sekali tu.. dah sampai ke bulan kot.. heh heh hehhh..


Kali ini aku memilih menu seafood memandangkan menu yang lain itu tidak halal...


Alhamdulillah, after few hours.. akhirnya sampai ke Athens International Airport "Eleftherios Venizelos", yang terletak di Spata Greece. Di sini kami cuma transit saja selama 4 jam. Rugi kan tak dapat keluar berjalan-jalan sebab visa hanya boleh diberi kalau transit lebih dari 6 jam rasanya.

Sebelum turun, dengan muka baru bangun tertidur sekejap tu, aku sempat bergambar dengan pramugari tu sebab aku suka tengok uniform nya :)) Gara-gara menunggu aku bergambar tu, menyebabkan satu bas menunggu aku kat bawah.. sebab aku adalah passenger yang terakhir turun.. keh keh kehhh.. berlari ku turun tangga!




airport nya nampak agak lengang...


Lihatlah kami yang tak mandi sehari suntuk ini dan muka kami yang kepenatan.


tak dan nak round-round pun, dah kena check-in pulak....


Ok, it's time to continue the journey to London..


bye bye Athens... how I wish could stay longer.. 
well, perhaps.. next time..



No comments:

Post a Comment

Popular Posts