Monday 14 November 2016

Bandung Trip 2016 (3) - Kampung Daun

Kampung Daun


Kampung Daun merupakan sebuah restaurant yang unik dengan konsep suasana kehijauan dengan pokok-pokok segar. Ianya adalah salah satu dari restaurant yang terbaik di kota bandung ini.

Sudah beberapa kali akak ke Bandung ini, tapi belum pernah berkesempatan untuk berkunjung ke Restaurant Kampung Daun ini. Jadi, kali ini.. memang akak set dalam itinerari untuk berkunjung ke sini.


Apabila memasuki pintu gerbang saja, kami di sapa oleh penjual buah berries segar. Berbagai cara yang dibentangkan untuk menambat hati pengunjung membeli buah yang dijualnya.









Sayang sekali, waktu kami tiba, restaurant Kampung Daun ini telah pun fully booked. Hampa rasanya, tak dapat menikmati makan tengahari dalam suasana desa kehijauan yang tenang ini. Rupa-rupanya, untuk makan di sini, kena booking awal sebab sentiasa penuh.

Jadi, kami hanya jalan-jalan sajalah di situ sambil bergambar. InsyaAllah, kalau datang lagi ke Bandung ini, pasti akan book awal untuk merasai makanan yang dihidangkan di sini dengan suasana desa permai ini.














Apa yang dapat diperhatikan, Kampung Daun memberikan servis layanan yang istimewa kepada pengunjung- pengunjung yang datang berkunjung ke situ untuk menikmati makan tengahari dengan suasana alam kampung yang tenang, segar serta dapat menghirup udara bersih. 

Air terjun yang sangat cantik terletak bersebelahan dengan salah satu pondok makan juga menjadi daya tarikan pengunjung di situ.







Address: 
Villa Triniti, Jalan Sersan Bajuri 
KM. 4,7, Cihideung, 
Kabupaten Bandung Barat, 
Jawa Barat 40154, 
Indonesia

Business Hours: 
11AM–11PM

Phone: 
+62 22 2787915


Nampak best kan suasana di Kampung Daun ni?
haaaa... anda yang ingin makan di sini, jangan lupa untuk booking awal-awal tau supaya tak hampa nanti.. :)

Jumpa lagi di destinasi seterusnya...


--> [Next] <--



No comments:

Post a Comment

Popular Posts